Anjidani & Partners Co. CN. 1444283
OmanMedicaOmanMedicaOmanMedica
968-9273-5515+
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20
مسقط، خیابان 18 نوامبر، پلاک 432
OmanMedicaOmanMedicaOmanMedica

تاسیس شرکت تجاری

تاسیس شرکت تجاری در عمان

شرکت های تجاری در کشور عمان از نظر سرمایه و اعتبار فعالیت پنج درجه تقسیم می شوند:

شرکت درجه یک ممتاز شرکت درجه یک شرکت های درجه 2 تا 4

شرکت درجه ممتاز که سقف سرمایه نامحدود و درجه فعالیت بسیار معتبر دارد و تاسیس آن اقامت حداقل 3 تا 5 ساله برای موسسین اش به همراه دارد.

شرکت درجه یک که سرمایه اسمی آن 150,000 ریال عمان بوده و و برای اکثر بیزینس های رایج به ویژه در گروه پزشکی مناسب می باشد و موسسین آن نیازی به آوردن سرمایه کلان به کشور عمان ندارند میزان اسمی سرمایه شرکت دلیلی بر اثبات حضور 150 هزار ریال عمان در بانک ها نیست.

شرکت های درجه دو تا درجه 4 شرکت هایی هستند که سرمایه پایین‌تر داشته و معمولاً برای کارهای کوچک و بیزینس های عمدتاً تک نفره همانند تعمیرکار، آرایشگر و غیره مناسب می باشند و برای گروه های پزشکی توصیه نمی گردند.

بهترین نوع شرکت برای ثبت در عمان چه هست؟
شرکت های تجاری در عمان همانند کشور ایران چندین نوع هستند که معمول ترین آنها که اکثر ایرانی ها این نوع شرکت را با مالکیت صد در صد ایرانی در کشور عمان ثبت می کنند شرکت با مسئولیت محدود می باشد که می تواند فقط توسط یک نفر تاسیس گردد (به نام شرکه شخص واحد) و یا چندین نفر شریک داشته باشد.
مدت اعتبار ثبت شرکت ها در عمان چند سال است ؟

شرکت های تجاری در عمان معمولاً اعتبار ثبت سه ساله دارند و بعد از سه سال با پرداخت هزینه‌ای اعتبار آن تمدید میگردد.

اخیراً و از ابتدای سال 2023 و با توجه به بالا رفتن هزینه ثبت شرکت در کشور عمان ، پیشنهاد شده است است که شرکت ها در ابتدا با میزان فعالیت و اعتبار یک ساله تاسیس گردند تا هزینه ثبت اولیه پایین‌تری پرداخت گردد و بعد از یک سال در صورت تثبیت بیزنس مناسب میزان اعتبار شرکت به تعداد سال مورد نیاز تمدید گردد

X