Anjidani & Partners Co. CN. 1444283
OmanMedicaOmanMedicaOmanMedica
968-9273-5515+
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20
مسقط، خیابان 18 نوامبر، پلاک 432
OmanMedicaOmanMedicaOmanMedica

شرایط مهاجرت کادر درمان به عمان

مهاجرت کادر درمان به کشور عمان

پزشکان و کادر درمان عضو مهمی از جامعه فعال هر کشور هستند که ایجاد کردن شرایط مناسب برای زندگی آنها بسیار حیاتی است؛ اگر سختی کار، حقوق، درآمد و مزایای که به این گروه از جامعه تعلق میگیرد، شایسته آنها نباشد حتما به کشوری مهاجرت می‌کنند که از آنها استقبال کند و شرایط پیشرفت‌شان را مهیا سازد.
مهاجرت کادر درمان به عمان

سلطان نشین عمان که از همسایگان جنوبی ایران است و احتمالا نام آن را بارها در مقاصد مهاجرت کادر درمان شنیده‌اید، جمعیت‌ کشورش به دلیل حضور مهاجران زیاد رو به افزایش است و نیاز به نیروی متخصص در آن بیش از پیش احساس می‌شود.

از طرفی فرآیند مهاجرت به عمان از مهاجرت به دیگر کشورهای اروپایی راحت‌تر است و ثبات سیاسی و اقتصادی این کشور، نشان از یک زندگی با آرامش و رفاه را دارد.

با توجه به کمبود کادر درمان در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و حتی برخی از کشورهای در حال توسعه جهان ، این کشورها مدتی است که تصمیم به تامین کادر درمان مورد نیاز خود از طریق جذب فعالان در این زمینه در کشورهای دیگر نموده اند و به این منظور سیاست های خود را به گونه ای تعریف کرده اند که افراد فعال در این زمینه در دیگر کشور ها این کشورها را برای مهاجرت انتخاب نماید و دراین میان دانش و مهارت پزشکان و کادردرمان ایران زبانزد خاص وعام درعمان میباشد و همینطور شرایط آسان سرمایه گذاری باعث شده که فعالین حوزه کسب و کارهای سلامت نسبت به تاسیس و مدیریت مراکز درمانی در این کشور بیش از پیش اقدام نمایند

چه مدارکی جهت انجام مراحل مهاجرتی کادر درمان به عمان نیاز است؟

مدارکی که جهت انجام مراحل مهاجرتی کادر درمان به کشور عمان نیاز است شامل موارد زیر است (لازم به ذکر است 3 مورد اول نیازمند باید به صورت ترجمه شده با تاییدیه دادگستری و وزارت خارجه ایران باشد ):

  • مدرک تحصیلی 
  • نامه اشتغال به کار 
  • کارت نظام یا سابقه کار 
  • رزومه انگلیسی

چه اقداماتی جهت انجام مراحل مهاجرتی کادر درمان به عمان نیاز است؟

بعد از تهیه و آماده سازی مدارک مورد نظر مراحل زیر جهت اقدام برای اخذ اقامت و دریافت مجوز کار در کشور عمان نیاز است:
ثبت نام در دیتافلو و اخذ تاییدیه جهت مدارک
ثبت نام جهت شرکت در آزمون پرومتریک یا پریسون برای رشته های تخصصی
انجام مصاحبه VIVA در وزارت بهداشت عمان و قبولی در آن
پیدا کردن فرصت شغلی مناسب در قالب Job Offer

سوالات متداول در خصوص مهاجرت کادر درمان به کشور عمان

بله ، بر اساس نوع رشته تحصیلی و مدارک بارگذاری شده هزینه متفاوت می باشد، هزینه پرداختی به دلار و برای پرداخت آن ویزا کارت یا سایر روش های ارزی قابل انجام می باشد.
بر اساس رشته تحصیلی و تعداد مدارک بارگذاری شده متفاوت می باشد و در هنگام بارگذاری مدارک بطور دقیق مشخص می گردد که از حداقل 28 دلار تا 600 دلار متغیر است.
خیر، تاییده دیتافلو محدودیت اعتبار زمانی ندارد مشروط به اخذ گزارش تاییدیه آن در تاریخ اعلام شده است.
هزینه آزمون پرومتریک برای نوع رشته های تخصصی متغیر است و هزینه ها بصورت دلاری و از طریق کارت های اعتباری ارزی ویزا یا مستر کارت قابل پرداخت است که از 200 تا 250 دلار متغیر است.
منابع آزمون به متقاضیان از طریق شرکت عمان مدیکا اعلام و نمونه سوالات هم توسط این شرکت تهیه و قابل ارائه می باشد.
اخیراً توسط وزارت بهداشت عمان برخی از رشته ها مثل پرستاری ، پزشکی عمومی ، داروسازی و تکنسین داروخانه باید در آزمون پریسون به جای آزمون پرومتریک شرکت کنند.
آزمون پرومتریک دارای اعتبار یکساله تا قبل از پیدا کردن شغل می باشد ولی پس از مشغول به کار شدن دیگر برای مشاغل بعدی و یا تغییر محل کار نیاز به آزمون نیست.
پس از دریافت Job Offer کارفرما می تواند جهت ثبت و رزرو وقت در سایت مربوط اقدام کند.
بله ، رزرو وقت مصاحبه مستلزم پرداخت هزینه و ثبت نام است.
مصاحبه می تواند کتبی و شفاهی در خصوص تخصص و مهارت و بررسی سطح زبان باشد، ولی گروههایی که پرومتریک نیاز نداشته اند ممکن است بصورت کتبی و شفاهی در خصوص مباحث تخصصی رشته مربوطه باشد

روش های متفاوتی جهت یافتن شغل کار درمان در عمان وجود دارد : 

  • ارتباط با بیمارستان ها و کلینیک ها از طریق ایمیل و سایر راه های ارتباطی
  • مراجعه حضوری به بیمارستان ها و کلینیک ها
  • از طریق شرکت های  مطمئن و قابل اعتماد
X